NEDEN SOSYAL MEDYA?

Bir müşterimizden brief almaya gittiğimizde hep aynı ve basit soruyu soruyoruz:

Sosyal medyada neden iletişim yapmak istiyorsunuz?

Bunun çok çeşitli yanıtı olabiliyor ama son tahlilde elbette daha çok ürün/hizmet satmaya kadar da çekilebiliyor.

Elbette daha çok satmak ama nasıl?
Bir sadakat kurgusu yaratarak mı?
İndirim yaparak mı?
Fayda iletişimi yaparak mı?
Bilinirlik artırarak mı?
Ünlü kullanarak mı?

Sosyal medya pazarlaması 101 kitapları yazılalı artık 10 yılı aşkın zaman oluyor ve maalesef pek azında bu temel soruların yanıtı var. Sosyal medya pazarlaması üzerine bu soruları Gagarin Blog’da beraber yanıtlayacağız.

Ve müşterimizle toplantıya gittiğimizde sorduğumuz bir sorunun daha yanıtını beraber arayacağız: Bu yaptığınız iletişim planını bir konvansiyonel medya planı olarak düşünün ve bu söyleyecekleriniz için dergilerde sayfa, gazetelerde sütun santim, tv’lerde Grp satın alır mıydınız?

Yani sosyal medyada bir içerik yayınlamak bedava diye mi bu iletişimi yapıyorsunuz yoksa gerçekten ihtiyacınız olduğu ve bir hedef doğru ilerlediğiniz için mi?

Sosyal medya ajansı nedir ve sosyal medya pazarlaması nasıl yapılır diye bu blog’da çokça konuşacağız ama önce soruları bir soralım. Sonra nasıl iyi sosyal medya ajansı olunur, iyi sosyal medya ajansı neye göre çalışır, her ajans sosyal medya ajansı mıdır, bunları beraberce tartışır, düşünürüz…